Jag är ingen originaldelsfundamentalist, vilket kanske kan uppfattas.Det vore mig därav helt fjärran att förtrycka di öfvriga leverantörer när jag sökte nytt batteri, något sådant åstundar jag sannerligen inte! Sedermera:
Ut ur matchen är BMW originalbatteriet på 55 Ah. Har under en längre tid lidit av startproblem. Batteriet har stämpeln "4601" på minuspolen, det har alltså varit monterat i närmare nio år. In i matchen kommer Biltemas silver-kalcium batteri på 62 Ah (799 kr). Blir intressant att se om även detta klarar nio år. Även rengöring av kabelskorna.
Gammalt. |
Nytt batteri. |
Och så monterades ny- och hemmalackade fälgarna, som var väldigt rostiga innan. Har letat efter original 16" utan resultat. Dock klarar sig däcken även denna säsong. Skriver inga överflödiga bildtexter nedan, vilket jag gjorde ovan. Synen epaterar dock mig.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar